Venované ceste do tarify

20.6.2023
45-SouthWest is a single-stage, self-supported road bicycle adventure starting in the historical city of Krakow.

Directed by: Andy Buchs

Na stránke nájdete môj cestopis z akcie. Prajem príjemné čítanie.
Ak sa bude páčiť, spätná väzba určite poteší.

Malá upútavka z cesty

Celý cestopis od začiatku

45SW: Cesta na štart

Intro: 45-Southwest Začíname tradične. Presne ako pred rokom. Úplne rovnako. Dlhý zimný večer.  V tomto prípade presne po tom ako som dokončil cestopis z Northcape 4000 a túlal sa internetmi. Spomienky, myšlienky a vnútorné presviedčanie, že tento druh zážitku potrebovať viac nebudem sú preč. Dlhé, nekonečné hodiny v sedle, rozodratý rozkrok, necitlivé prsty, tri dni bez sprchy, nekončiace horúčavy, … 45SW: Cesta na štart Read More »...

45SW: deň 1 – Domovina

Budíček o tretej, posledná kontrola vecí na bicykli, strečing, káva, energeťák a Snickers. Mentálny nepokoj sa pomaly vytráca a zapínajú sa naučené automaty. Štartovať budeme z hlavného námestia. Z bytu vyrážame ešte po tme. Moja rodinka o čosi skôr. Krátka jazda prázdnym Krakovom. Stretávam len ľudí vracajúcich sa z diskoték. Na námestí sa pridávam k skupinke 14 cyklistov. Okrem nás tu je len … 45SW: deň 1 – Domovina Read More »...

45SW: deň 2 – Maďarské rovinky

Budík som si včera nastavil na 4:30. Päť a pol hodiny spánku musí stačiť. Našťastie nepršalo, ale rosa je rosa. Všetko je vlhké. Nevadí. Obliekam, balím, niekde počas dňa vytiahnem a na slnku vysuším. Nech si večer opäť ľahnem do suchého. Oblečenie vyschne na mne. Kolená sú po včerajšom záťahu na prekvapenie úplne v poriadku. Teším sa. Tejto … 45SW: deň 2 – Maďarské rovinky Read More »...

45SW: deň 3 – Slovinsko – na návšteve u Berni

Dnešná noc nebola úplne ideálna. Dookola jazdili autá a pravidelne som sa budil. Vstávam a balím sa ešte po tme. Chcem sa vyhnúť ľuďom, čo prídu na prvý autobus. Nepodarilo sa. Ja sa balím a dookola postávajú cudzinci. Aspoň majú zážitok. Hneď z rána ma čaká malý kopček a následne náhorná plošina, vychutnávam si východ slnka. Bojujem s nohami, bojujem so … 45SW: deň 3 – Slovinsko – na návšteve u Berni Read More »...

45SW: deň 4 – Slovinsko – Ľubľana, Itália, Benátky

Budím sa s hrejúcim slnkom. Pod mostom rosa nepadá. Všetko suché. Krása. Dedinka je bližšie ako sa zdala v noci a takisto cesta. Darmo, optika v noci je úplne iná. S kľudom balím veci. Okoloidúce autá mi nevadia. Nie je to tak osobné. Ľubľana ma očakáva na 30tom kilometri. Je to po rovinke alebo mierne dole kopcom – príjemná bicyklovačka. … 45SW: deň 4 – Slovinsko – Ľubľana, Itália, Benátky Read More »...

45SW: deň 5 – Talianske rovinky, Mantova

Zvonenie ma prebúdza z veľmi krátkeho spánku. Rozbalený som poriadne nebol takže zbalený som za pár minút. Napriek repelentu ma otravoval a budil hmyz. Daň za to, že som si s výberom miesta nelámal hlavu. Nie žeby sa bolo kam zložiť. Do prístavu – teda skôr na miesto odkiaľ odchádza loď to mám len 100 metrov. Príjemný, chladný, … 45SW: deň 5 – Talianske rovinky, Mantova Read More »...

45SW: deň 6 – Taliansko vo dvojici

Vyspal som sa luxusne. Vychladený apartmán a viac hodín na regeneráciu spraví zázraky. Ráno využívam sprchu a balím veci. Pobyt som využil na reorganizáciu. Na začiatku si síce všetko krásne nabalíš, ale po pár dňoch bivakovania je v tom aj tak chaos. Pri každom balení mám pocit, že vecí mi pribúda. Vyrážame niečo pred siedmou. Kľučkujeme cez ľudoprázdne … 45SW: deň 6 – Taliansko vo dvojici Read More »...

45SW: deň 7 – Col de Tende, Col de Braus, Nice

Klasické ráno. Začínam ešte pred východom slnka. Všetko, čo mám je suché a mám možnosť umyť sa v studničke. Paráda. Noc bola dobrá aj keď občas som sa zobudil na gospel hudbu z kaplnky. Neviem či to bol sen alebo nie. Javier nič nepočul. Dnes to bude zaujímavý deň. Na trati čaká Col de Tende – prechod z Talianska … 45SW: deň 7 – Col de Tende, Col de Braus, Nice Read More »...

45SW: deň 8 -Viva la France

Budí ma budík. Keby ho nemám spím celý deň. Aj tak nie som taký zošrotovaný ako by som očakával. Posadím sa na karimatku, opriem sa o múrik vedľa, ktorého nocujem a pozerám na more. Mozog mám vypnutý. Okúpať sa, neokúpať sa ? Nevidím tu dookola žiadne sprchy a soli na sebe budem mať dnes ešte dosť. Bol by … 45SW: deň 8 -Viva la France Read More »...

45SW: deň 9 – Mount Ventoux

Vstávam 6:20. Nie je mi úplne dobre, ale lepšie ako som očakával. Budem vedieť pokračovať. Cítim sa slabý a žalúdok mám na vode. Obliekam sa a dokončujem zjazd do Malijai, kde si v pekárni dávam sladké pečivo, teplé kapučíno a beriem jednu kolu na cestu. Dopĺňam vodu. Snažím sa neotáľať. Včera som toho veľa neprešiel. Nekonečné levanduľové polia striedajú … 45SW: deň 9 – Mount Ventoux Read More »...

45SW: deň 10 – Cirque de Navacelles, nekonečné cyklochodníky a poriadna prietrž

Budík dnes predbehla agro-technika niečo po šiestej. Na poliach vedľa mňa sa premávajú traktory – postrekovače. Výber nocľahu je dôležitá vec. Keď vyberáš v noci, je to tak – niekedy vyjde, niekedy nie. Ideálne blízko a zároveň dosť ďaleko obydlia. Svetielka v diaľke večer spríjemňujú atmosféru. Ale zároveň nechceš mať nablízku pobehujúcich psov. Priestor na ranné povinnosti je … 45SW: deň 10 – Cirque de Navacelles, nekonečné cyklochodníky a poriadna prietrž Read More »...

45SW: deň 11- Francúzska morda

Ešte v posteli posúvam plán vyraziť o šiestej. Balenie dnes trvá dlhšie. Veci ventilátor vysušil. Tretry ešte suším fénom. 2 krát 15 minút. Chodidlo robí problém stále, ale budem s tým vedieť žiť. Mierne to povolilo a ja som si stihol zvyknúť. Uvidíme, čo v tretrách. Tam by to malo byť lepšie ako na boso. O pol ôsmej znášam schodiskom bicykel … 45SW: deň 11- Francúzska morda Read More »...

45SW: deň 12- Pyreneje

Potichu po tme sa vytratím z izby nech nebudím osádku. Pred siedmou je tu ešte tma. Káva a Snickers na raňajky. Nechávam peniaze v krabičke. Vyspal som sa dobre. Chalan mal s komármi pravdu. Evidoval som ich snáď viac ako keď spím vonku. Dobre, že som si dal repelent. Chodidlu je o čosi lepšie. Dnes nás čaká náročný a krásny deň. … 45SW: deň 12- Pyreneje Read More »...

45SW: deň 13 – Bienvenidos a Espaňa – Vitajte v Španielsku

Budík  o pol šiestej. Luxusná noc. Nebudil som sa. Snívali sa mi síce nejaké horory ale som oddýchnutý. Na prekvapenie sú aj nohy po včerajšku fit. Chodidlo zase o čosi lepšie. Regenerácia za jazdy. Nie je to môj prvý záhul, ale aj tak som prekvapený, čo to telo dokáže. Kontrolujem, kde je Chris. Prešiel Pourtalet a spí na … 45SW: deň 13 – Bienvenidos a Espaňa – Vitajte v Španielsku Read More »...

45SW: deň 14 – Španielsko na pokračovanie

Absolútne sa mi nechce vstávať. Miesto, ktoré som našiel je luxusné. Som na vyvýšenine so zábradlím a predo mnou sa otvára zelená dolina. Sem tam prefrčí auto. V noci ma žiadne nezobudilo. Ani sa nedivím. Pozerám na mape, že Chris, ktorý chcel ísť celú noc je asi 30 kilometrov napred. Až tak dlho nakoniec nešiel. Dnes sa … 45SW: deň 14 – Španielsko na pokračovanie Read More »...

45SW: deň 15 – Po stopách Don Quijote de la Mancha aneb peklo na ceste

V Huete sa zastavujem na pumpe, kde by si pravdepodobne na tankovanie ani nepomyslel. Nie je to zrovna Slovnaftka alebo Shellka so supermarketom. Má tak dva na dva metre. Dokupujem jedlo a pitie. Zamestnanec pumpy ma zdraví a dávame sa do reči. Pýta sa či idem do Tarify a či sa so mnou môže odfotiť. Otázka ma zaskočí. On … 45SW: deň 15 – Po stopách Don Quijote de la Mancha aneb peklo na ceste Read More »...

45SW: deň 16 – Mám dosť, olivových sadov aj bicyklovania

Najkrajšie na spaní vonku je to, že vidíš každý východ aj západ slnka bez toho aby si musel ráno vyliezať z postele. Okrem iného. Dnes sa budím v olivovom sade. Slnečné lúče sa predierajú pomedzi olivovníky. Už som spomínal, že vyzerajú ako veľké bonsaje ? Sady sú upravené a čisté. Pomedzi stromy nenájdeš nič okrem maličkej aj to … 45SW: deň 16 – Mám dosť, olivových sadov aj bicyklovania Read More »...

45SW: deň 17 – Som späť – Pico de Veleta

Budík na 6:30. Pocitovo dobre, ale nehodnotím predčasne. Uvidí sa na bicykli. Izba na hoteli je maličká, dve postele, stolík medzi nimi a chodba. Kúpeľňa. To je v živote taký luxus. Vážme si ho. Sprcha a balím všetky veci. Navešiam ich naspäť na bicykel, vyčistím a namažem reťaz a idem si dať raňajky. Presso, káva a pečivo ešte na hoteli. … 45SW: deň 17 – Som späť – Pico de Veleta Read More »...

45SW: deň 18 – Tarifa, finish

Vstávam po necelých štyroch hodinách spánku. Nad očakávania svieži. Na oblohe len drobná oblačnosť, ktorá sa za chvíľu rozplynie v slnečných lúčoch. Vyrážam o siedmej. Teplota, príjemných 22 stupňov. Na bicyklovanie ideál. Za pol hodinku som v Antequere. Ešte v polospánku. Tá hora vedľa ktorej som spal trčí osamotene zo zeme. Odtiaľto vyzerá ako hlava indiána. Antequeru si obzerám … 45SW: deň 18 – Tarifa, finish Read More »...

45SW: deň 19 – Deň po tom

Preteky skončili, ale dobrodružstvo pokračuje. Budím sa na betónovej lavičke v Tarife. Zabalil som sa až po hlavu aby som nevidel okoloidúcich ľudí. Keď ich nevidíš, ako by tam neboli. Vstávam pred ôsmou. Slnko tu na západe vychádza o hodinku neskôr aj keď je to oficiálne bez posunu. Až teraz vidím, aká je pláž skutočne rozľahlá. Nekonečná. … 45SW: deň 19 – Deň po tom Read More »...

45SW: deň 20-22 – Malaga a cesta domov

Estepona. Doobeda na pláži a na obed smer Malaga. Lúčim sa. Za jazdy kecáme s Rišom o pretekoch a o živote. V Malage zaparkujeme neďaleko bytu. Ideme na kávu. Vyťahujem rozobratý bicykel z kufra, lúčime sa a Rišo ide naspäť do Estepony po zvyšok. Moje sólo dobrodružstvo pokračuje. Skladám rozobratý bicykel. Popruhy z podsedlovky sa mi tak zamotali do kolesa, že jedinou možnosťou je … 45SW: deň 20-22 – Malaga a cesta domov Read More »...